Portuguese
Russian
Spanish
Italian
Polish
French
Finnish
English
German
Icelandic
Danish
Swedish
Norwegian

Handlekurv 0 items: NOK 0,00

Betingelser og kundeservice

BETINGELSER OG KUNDESERVICE

FRAKT OG LEVERANSE

Alle store inventarprodukter sendes direkte fra sentrallager i Polen. Noen småvarer sendes fra vårt lager i Norge. Store forsendelser fra Polen leveres i henhold til Incoterms 2010 DAP – Delivered At Place (selger bærer kostnadene fram til bestemmelsessted før lossingen har funnet sted), hvor du som kjøper har betalt for frakt og moms på forhånd hvis levering er til Norge. Produkt leveres frem til adressen på fortau, avlevert utenfor hus hvor lastebil kan kjøre inntill stedet og vil ikke bæres opp trapper, inn i hus eller lignende. Det forbeholdes at lastebil kan parkere på en lovlig måte for å kunne levere varer. Vær obs på at vi aldri kan gi garanti på leveringstid ettersom det er mange faktorer som er helt utenfor vår kontroll, for eksempel hvor lang behandlingstid er i toll og annet. Som regel vil du få varer levert omtrent 2 uker etter at vi har sendt varer fra lager i Polen. Når vi sier omtrent 2 uker så er det omtrent og det kan være variasjoner i begge retninger dvs at det tar lengre eller kortere tid. Vi sender varer fra utenlandslager 1 gang i uken, som regel på fredager, det kan dog forekomme unntak og noen ganger sender vi andre dager. Vi gir ikke garanti på leveringsdato. Det kan forekomme forsinkelser og vi kan på ingen måte stå ansvarlig overfor forsinkelser hos fraktselskap. Når varer leveres, da leveres de i tiden 8.00 - 16.00 uten at fraktselskap ringer opp på forhånd. Hvis du ønsker å bli kontaktet på forhånd da må dette bestilles separat og betales for. Hvis ingen er tilstede når varer skal leveres blir varer ikke levert. Det tilkommer da ekstra kostnader på grunn av en ny leveranse. Hvis pakke ikke er for stor blir den sendt med Posten og må da hentes på posthus. Vi prøver alltid å sende slik fraktpris blir lavest mulig. Fraktpris tilkommer alltid på bestillingen og regnes alltid i etterkant. Det er mulig å bestille at varer sendes andre tider enn nevnt ovenfor, men slikt må da avtales PÅ FORHÅND og godkjennes av oss. Da tilkommer det ekstra kostnader som i noen tilfeller kan bli veldig høye.

KUN SALG TIL BEDRIFTER

Salon.no selger bare til bedrifter. Når du har godtatt betingelser, samtykker du samtidig at du handler på vegne av en bedrift.

FRAKT BEREGNES ALLTID I ETTERKANT

På grunn av komplekse utregninger i forhold til volym og kilo så klarer vi dessverre ikke å ha automatisk fraktberegning i vårt system. Dette medfører at vi ALLTID beregner frakt i ETTERKANT og det tilkommer ALLTID fraktpris i tillegg til pris du får oppgitt ETTER du har lagt inn en bestilling. Vi sender derfor alltid egen faktura for frakt hvor vi henviser til ordrenummer, hvis du har betalt gjennom paypal, hvis betalt gjennom bank da oppdaterer vi ordren din og legger til frakt i etterkant. Vær obs på at mesteparten av varer sendes direkte fra Polen men vi har noen fåtall forbruksvarer på lager i Norge. Vi gjør så godt vi kan å holde fraktpriser så lave som mulig. Du har mulighet å få fraktpris oppgitt på forhånd. VÆR OBS PÅ AT HVIS DU IKKE BENYTTER DIN RETT TIL Å FÅ OPPGITT FRAKTPRIS FØR DU BESTILLER DA HAR DU LIKEVEL EN BINDENDE BESTILLING HOS OSS.

KONFIDENSIALITET

Kontaktnavn, adresser og e-post adresser vil ikke bli brukt av andre enn salon.no og dets samarbeidspartnere. Vi selger ikke informasjon videre til noen andre og informasjonen din skal være trygg hos oss.

TILBAKELEVERING, GARANTI OG REPARASJON

Når du mottar et produkt så må du umiddelbart gjøre oss oppmerksom på hvis det er feil eller mangler på produkt. Sjekk sendingen nøye når du mottar den, både for skader og manglende varer. Det er transportør sitt ansvar dersom det oppstår skade under transport, og du som kunde må da ta kontakt med oss umiddelbart varen har vært levert, eller gi beskjed til sjåføren hvis det er synlige skader på forpakning. Dette gjelder uansett hvem som leverer dine varer, Leman eller Bring Norge, eller noen andre. All reklamasjon må skje innen 8 dager etter varemottakelse.
Gjelder saken feil eller mangler ved leveranse, fra vår side, så garanterer vi å erstatte produkt med et nytt produkt. Da må det produkt som har mangler/feil leveres til oss i opprinnelig emballasje eller i henhold til våre anvisninger. Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller skade du måtte få hvis du mottar vare som har feil/mangler og det eneste vi tilbyr er å erstatte ett slikt produkt. Varer på Salon.no selges ikke til privatpersoner og selges bare til enkeltmannsfirma eller andre bedrifter ettersom produkter solgt er tiltenkt profesjonelle aktører innen hud- og velværemarkedet. I så måte så gjelder ikke samme salgsbetingelser som ved salg til privatpersoner. Alt som faktureres til bedrifter er næringskjøp. Ved næringskjøp er garantien begrenset til seks måneder. For at garantien skal gjelde, må varen være montert og brukt etter gjeldende bruksanvisning. Elektriske artikler og benker/stoler gir vi 1 års garanti på ved næringskjøp.

Hvis du trenger reparasjon eller reservedeler på maskiner du kjøpt fra Salon.no så må du betale for slike kostnader selv. Ved tilbakebetaling av produkter som har mangler og betalt gjennom paypal godtar du at det blir trukket gebyr for bruk av paypal. Transaksjonsgebyr hos Paypal finner du her: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees. For tiden er pris pr transaksjon kr 2,80 + 3,8% av kjøpesum.

BESTILLING

Har du problemer med bestillingen din. Vi hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no.

MANGLER MER INFORMASJON PÅ PRODUKT?

I noen tilfeller kan det mangle produkt-mål og/eller annen produktbeskrivelse men bilde viser som regel hvordan produkt ser ut, hvis du er i tvil om bildeinformasjon er nok informasjon før du bestiller, ta kontakt med oss for ytterligere beskrivelse og forklaringer du ønsker. Vi arbeider med å få inn bedre informasjon på alle produkter og har ikke rukket å bli ferdig enda, men hvis du mener informasjon ikke er god nok, ta kontakt med oss for mer komplett informasjon før du bestiller og vi vil se til at du skal få den informasjon du ønsker. Våre websider er nye og under arbeid/oppføring og vi arbeider med å få inn all tekst på norsk. Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no.

FRISØRVASKER

Alle frisørvasker skal monteres av autorisert rørlegger.  Alle rør og steder hvor vann skal renne igjennom skål skal demonteres først for å monteres i etterkant og tettes igjen med silikon. Dette pga det som kan ha vært tett før transport kan løsne i transport og må da tettes ordentlig igjen.

BETALING, PRIS, MERVERDIAVGIFT

Alle bestillinger må forhåndsbetales til vår bankkonto som opplyst etter at frakt er lagt til i bestilling eller gjennom paypal hvis du har valgt paypal betaling. Alle priser i butikken vises uten moms og frakt. Moms tilkommer på faktura ved utsjekk i butikk, hvis vare selges innenfor Norge. Faktura til dem som bestiller utenfor Norge og Polen, blir utstedt av vår samarbeidspartner i Polen og utstedes da uten moms hvis du har en bedrift som er registrert i ditt lands merverdiavgift register. Har du ikke rett på fradrag på merverdiavgift og bestiller fra ett annet land enn Norge, da vil du måtte betale for varen inkludert merverdiavgift fra det land varen sendes fra i tillegg til at merverdiavgift regnes igjen ovenpå det. Vi anbefaler derfor ikke at du som har bedrift som ikke har rett på fradrag på merverdiavgift, bestiller fra oss, ettersom det vil øke dine kostnader unødvendig.

Merverdiavgift blir alltid beregnet og må betales direkte til transportør, før du får varer levert, hvis du befinner deg i land utenfor Norge eller Polen. Frakt blir alltid beregnet i etterkant og ytterligere informasjon tilsendt deg så snart vi har beregnet den. Bestilling blir ikke effektuert før betaling er mottatt, unntatt i de tilfeller du bestiller fra Polen, da kan vi tilby diverse betalingsbetingelser. For å komme med på vår tradisjonelle fredags-forsendelse må vi ha MOTTATT betaling fra deg sist kl 12.00 på onsdag før den fredagen. Man skal allikevel være obs på at noen ganger er vi nødt å utsette forsendelse til mandag, feks pga stor pågang på lager eller av andre årsaker.

RABATTER

Bruk av rabattkuponger og andre typer rabatter tillates bare på fullpris. Hvis en vare allerede har rabatt så vil kupong eller andre rabatter ikke gjelde. Har du mottatt 2 rabattkuponger av samme sort eller 2 forskjellige typer? Da gjelder bare 1 av dem ved hver bestilling du utfører. Det er ikke mulig å legge sammen flere rabattkuponger. Det gjelder maks kun 1 rabattkupong ved hver handel og den gjelder kun på fullpris.

SE DINE BESTILLINGER

Du kan når som helst logge inn på din konto for å se på bestillinger du sendt inn til Salon. Hvis du har problem med å finne frem bestillingene dine kan du gjerne ta kontakt med oss.Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no.

OPPDATERE KONTAKTINFORMASJON

Du kan når som helst logge inn på din konto og forandre kontaktinformasjon. Kontaktinformasjon oppbevares på trygge servere og vi tar backup hver time. Vi kan allikevel aldri være 100% sikre at informasjon aldri kan lekke ut og derfor tar vi ikke vare på noen sensitiv informasjon av noe slag. Hvis du ønsker at alle dine data blir slettet så kan du enten logge inn på din egen konto og slette dine data selv eller du kan ta kontakt med oss og vi hjelper deg. Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no.

KUN SALG TIL BEDRIFTER

Salon selger IKKE produkter til privatpersoner. Noter deg at når du handler hos Salon må du ha et organisasjonsnummer for å kunne handle varer hos oss og du må registrere din bestilling med samme firmanavn du har i Brønnøysund.

VI TAR FORBEHOLD OM

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, lagerbeholdning, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider. Salon bestreber at vi alltid kan levere produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at lagerførte varer kun kan leveres så lenge de er tilgjengelig fra vårt hovedlager. Produktbilder som er brukt kan i enkelte tilfeller avvike noe fra det aktuelle produktet. Da vil dette være spesielt angitt i teksten. Vi forbeholder oss retten til prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, innkjøpspriser og/eller feil i registrerte data.

NÅR DU BRUKER VÅRE WEBSIDER OG BESTILLER FRA OSS, GODTAR DU VÅRE BETINGELSER.