VIKTIG - SPESIELLE BETINGELSER PÅ GRUNN AV AT SALON ER NÅ MARKEDSPLASS !

Spesielle bestemmelser ved levering oppgis hos hver selger for seg på Salon markedsplass og du oppfordres til å lese igjennom betingelser hos hver enkelt selger på salon.no.

Produkter som ikke er merket leverandør på markedsplassen, er produkter som selges direkte av Salon AS. Salon AS sine leveringsbetingelser kan du lese her.

NÅR DU BRUKER VÅRE WEBSIDER OG BESTILLER FRA OSS, GODTAR DU VÅRE BETINGELSER.

FRAKT OG LEVERANSE

Vi påpeker at alle generelle leveringstider som er oppgitt på salon.no må anses som veiledende. Alle varer sendes fra utenlandslager. Store forsendelser leveres i henhold til Incoterms 2010 DAP – Delivered At Place (selger bærer kostnadene fram til bestemmelsessted før lossingen har funnet sted), hvor du som kjøper har betalt for frakt, fortolling og moms på forhånd. I slike tilfeller leveres produkt frem til adressen på fortau, avlevert utenfor hus hvor lastebil kan kjøre inntil stedet og vil ikke bæres opp trapper, inn i hus eller lignende. Det forbeholdes at lastebil kan parkere på en lovlig måte for å kunne levere varer. Alle småvarer sendes via Posten eller lignende. 

Vær obs på at vi aldri kan gi garanti på leveringstid ettersom det er mange faktorer som er helt utenfor vår kontroll. Som regel vil du få varer levert omtrent 7-14 dager etter at vi har sendt varer fra lager. Vi gir ikke garanti på leveringsdato. Det kan forekomme forsinkelser og vi kan på ingen måte stå ansvarlig overfor forsinkelser hos fraktselskap eller hvis det er midlertidig er tomt for vare du bestiller fra oss.

Hvis kunde ønsker å få varer sendt splittet i 2 eller flere pakker ved en leveranse da må kunden selv stå for ekstra kostnad på frakt. 

Når store varer leveres, da leveres de i tiden 8.00 – 16.00 uten at fraktselskap ringer opp på forhånd. Hvis du ønsker leveranse utenom den tid vil det koste mer og du må da bestille det på forhånd. Hvis ingen er tilstede når varer skal leveres blir varer ikke levert. Det kan da tilkomme ekstra kostnader på grunn av en ny leveranse.

Hvis pakke ikke er for stor blir den sendt med Posten eller lignende og må da hentes på posthus eller sammenlignbart hentested. Vi prøver alltid å sende varer slik fraktpris blir lavest mulig.

Hvis forsendelse er over 25 kg eller over 120x60x60 cm vil det tilkomme ekstra fraktkostnad som beregnes etter bestilling er gjennomført.

Vennligst vær klar over at noen ganger er vi nødt å utsette forsendelse, feks pga stor pågang på lager, ferietider, lagertelling eller av andre årsaker vi ikke har kontroll over.

SALG TIL BEDRIFT OG PRIVATKUNDER

Salon AS selger til profesjonelle aktører. Som profesjonell må du registrere deg med organisasjonsnummer.  Angrerett gjelder for privatpersoner og ikke for profesjonelle. 

FRAKT KAN BEREGNES I ETTERKANT

På grunn av komplekse utregninger i forhold til volym og kilo så klarer vi dessverre ikke å ha automatisk fraktberegning i vårt system på forsendelser over 25 kg og med voly større enn 60x60x120cm. Dette medfører at vi alltid beregner frakt i etterkant på slike forsendelser og det tilkommer alltid fraktpris i tillegg til pris du får oppgitt etter du har lagt inn en bestilling når det dreier seg om forsendelser som er tyngre enn 25 kg og har større volym enn 60cm x 60cm x 120cm. Vi fakturerer derfor alltid frakt i tillegg for slike ordrer hvor vi henviser til ordrenummer. Vi gjør så godt vi kan å holde fraktpriser så lave som mulig. Du har mulighet å få fraktpris oppgitt på forhånd.

VÆR OBS PÅ AT HVIS DU IKKE BENYTTER DIN RETT TIL Å FÅ OPPGITT FRAKTPRIS FØR DU BESTILLER DA HAR DU LIKEVEL EN BINDENDE BESTILLING HOS OSS NÅR DU ER BEDRIFTSKUNDE.

KONFIDENSIALITET

Kontaktnavn, adresser og e-post adresser vil ikke bli brukt av andre enn Salon AS og dets samarbeidspartnere. Vi selger ikke informasjon videre til noen andre og informasjonen din skal være trygg hos oss.

TILBAKELEVERING, GARANTI OG REPARASJON

Vær oppmerksom på at det ikke gjelder samme regler for reklamasjon for bedrifter som privatpersoner. Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3). Alt som faktureres til bedrifter er næringskjøp.

Det er transportør sitt ansvar dersom det oppstår skade under transport, hvis hvis det er synlige skader på forpakning gi beskjed til sjåføren og kontakt fraktselskapet umiddelbart. Ta bilder av forsendelsen og skaden, gjerne en video i tillegg. Bildemateriale skal klart vise hvordan skaden kan ha oppstått. Dette gjelder uansett hvem som leverer dine varer.

Når du har mottatt et produkt så må du sjekke sendingen nøye, både for skader og manglende varer. Du må umiddelbart gjøre oss oppmerksom på hvis det er feil eller mangler på produkt. All reklamasjon på slike skader må skje innen 4 dager etter varemottakelse. 

Ved feil eller mangler må vi ha følgende dokumentasjon:

1. Fotografi utvendig på pakken (bobleplast inkludert)

2. Fotografi av boksen der beskyttelsen kan bli sett

3. Fotografi av etiketten festet fra transportør

4. Fotografi av skaden

5. Bilde av produktlisten / ordren

Elektriske artikler har 6 måneder reklamasjonfrist ved næringskjøp.

Gjelder saken feil eller mangler ved leveranse, fra vår side, så garanterer vi å erstatte produkt med et nytt produkt. Da må det produkt som har mangler/feil leveres til oss i opprinnelig emballasje eller i henhold til våre anvisninger. Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller skade du måtte få hvis du mottar vare som har feil/mangler og det eneste vi tilbyr er å erstatte ett slikt produkt.

Hvis du trenger reparasjon eller reservedeler på maskiner du kjøpt fra Salon AS så må du betale for slike kostnader selv.

Ved tilbakebetaling av produkter som har mangler og betalt gjennom paypal godtar du at det blir trukket gebyr for bruk av paypal. Transaksjonsgebyr hos Paypal finner du her: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees. For tiden er pris pr transaksjon kr 2,80 + 3,8% av kjøpesum.

BESTILLING

Har du problemer med bestillingen din. Vi hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss direkte på epost: support@salon.no

MANGLER MER INFORMASJON PÅ PRODUKT?

I noen tilfeller kan det mangle produkt-mål og/eller annen produktbeskrivelse men bilde viser som regel hvordan produkt ser ut, hvis du er i tvil om bildeinformasjon er nok informasjon før du bestiller, ta kontakt med oss for ytterligere beskrivelse og forklaringer du ønsker.

Hvis du mener informasjon ikke er god nok, ta kontakt med oss for mer komplett informasjon før du bestiller og vi vil se til at du skal få den informasjon du ønsker.  Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no eller bruk chatten vår.

BETALING, PRIS, MERVERDIAVGIFT

Alle bestillinger må forhåndsbetales. Alle priser i butikken vises med og uten moms og uten frakt. 

Faktura til dem som bestiller utenfor Europa, blir utstedt uten moms. Har du ikke rett på fradrag på merverdiavgift og bestiller fra ett land utenfor Europa, da må du betale merverdiavgift og toll-omkostninger i det land varen sendes til. Merverdiavgift blir alltid beregnet og må betales direkte til transportør, før du får varer levert, hvis du befinner deg i land utenfor Europa. Frakt blir alltid beregnet i etterkant og ytterligere informasjon tilsendt deg så snart vi har beregnet den. Bestilling blir ikke sendt fra lager før betaling er mottatt for både varer og frakt.

RABATTER

Bruk av rabatt-kuponger og andre typer rabatter tillates bare på fullpris. Hvis en vare allerede har rabatt så vil kupong eller andre rabatter ikke gjelde. Har du mottatt 2 rabattkuponger av samme sort eller 2 forskjellige typer? Da gjelder bare 1 av dem ved hver bestilling du utfører. Det er ikke mulig å legge sammen flere rabattkuponger. Det gjelder maks kun 1 rabattkupong ved hver handel og den gjelder kun på fullpris.

SE DINE BESTILLINGER

Du kan når som helst logge inn på din konto for å se på bestillinger du sendt inn via Salon mnarkedsplass. Hvis du har problem med å finne frem bestillingene dine kan du gjerne ta kontakt med oss.Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no eller bruk chat på vår webside.

OPPDATERE KONTAKTINFORMASJON

Du kan når som helst logge inn på din konto og forandre kontaktinformasjon. Kontaktinformasjon oppbevares på trygge servere og vi tar backup hver dag. Vi kan allikevel aldri være 100% sikre at informasjon aldri kan lekke ut og derfor lagrer vi  ikke sensitiv informasjon. Hvis du ønsker at alle dine data blir slettet så kan du enten logge inn på din egen konto og slette dine data selv eller du kan ta kontakt med oss og vi hjelper deg. Ta kontakt med oss direkte på epost: support@salon.no.

VI TAR FORBEHOLD OM

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men vi tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, lagerbeholdning, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider. Produktbilder som er brukt kan i enkelte tilfeller avvike noe fra det aktuelle produktet. Da vil dette være spesielt angitt i teksten. Vi forbeholder oss retten til prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, innkjøpspriser og/eller feil i registrerte data.

Salon AS tar ikke ansvar for produktbeskrivelser, lagerbeholdning, pris eller annen informasjon vist hos leverandører på Salon markedsplass, men vi gjør så godt vi kan med henbsyn til å bare tillate seriøse leverandører å selge via Salon markedsplass.