Hvordan å fordoble salget på salongen, med bruk av lynpromoteringer
Som kjent så har alle salonger dager det er rolig. Noen gang er det umulig å vite hvorfor, det er bare slik. Plutselig er det bare veldig rolig på salongen.
Hvis du vil opprettholde stabil inntekt da kan du godt ta i bruk lynpromoteringer de dager det er rolig. Dette kan særlig være passende når du er ny i bransjen og holder på å bygge opp og vil at flest mulig skal bli kjent med den gode kvaliteten du tilbyr.
Vi har noen gode ideer til deg, som du kan bruke til lynpromotering av salongen.
Lyn kampanjer må være UIMOTSTÅELIGE tilbud. Pass deg godt på at tilbud som ikke er uimotståelig vil ikke få gjennomslagskraft. Men hvordan å få til dette?
Vi gir deg noen gode tips:
Du må skape følelsen av at det haster å få tak i plass for å nyte av det uimotståelige tilbudet du setter ut på enten et eksklusivt produkt eller eksklusiv behandling for en svært rimelig pris i en meget begrenset tidsperiode
Bruk for eksempel følgende:
– 24 timers tilbud 80% rabatt på ansiktspeeling, ikke gå glipp av dette fantastiske tilbudet, book nå !
– Eksklusiv kroppsbehandling med honning. Før X – Nå Y (70% rabatt). Book nå !
– Kos deg sammen med venninnen! I morgen, 2 for 1 i manikyr. Ta med bestevenninnen!
– Denne kampanjen avsluttes om 9 timer, 5 minutter og 15 sekunder ( bruk nedtelling på nettsiden din)
– Lyntilbud! 3 for 1 alle produkter av merket X. Betal den dyreste og få de to andre med.
Er det virkelig lønnsomt å holde på sånn? Svaret er helt klart ja !
Slike kampanjer er gode for å øke salget pr uke og motivere kjøpet av et bestemt produkt som du allerede har på lager eller en fantastisk behandling som ikke er blitt godt nok kjent blant kundene dine.
Test denne modellen ut. Prøv lyn kampanje når det er veldig rolig. Send ut mail til alle kundene dine og legg ut på din facebook side. Du vil se at det har effekt.
Hvis det blir slik at du får en god gjennomslagskraft med slike tilbud, se da gjennom kalenderen din, se gjennom lageret ditt (f.eks produkter som holder på å gå ut på dato) og forbered deg på å gi flotte lyntilbud med kort varsel.
Følg nøye med hvordan det går og mål effektiviteten gjennom statistikk og rapporter.
Hvis du ønsker flere ideer om å få salget opp så anbefaler vi at du leser igjennom våre artikler under kategori markedsføring. Der vil du få mange gode tips.