Markedsføring

Mest populære kampanjen ever

Jeg har tidligere drevet en salong med 16 ansatte. En av de mest vellykkede kampanjer noensinne var når vi tilbød gratis brasiliansk voksing dagen før Valentinsdagen. Denne ble en stor hit og vi fikk inn nøyaktig 100 kunder til brasiliansk den dagen. Nesten alle av dem kom tilbake og fortsatte hos oss, regelmessig for å ta brasiliansk voksing.

Våre terapeuter var eksperter på brasiliansk voksing, derav var de i stand til å utføre behandlingen på 30 minutter. Ikke nok med det at de var kjappe, men de utførte også behandlingen med høy kvalitet, som jo gjorde at nesten 100% av dem som møtte opp ble faste kunder. Alle var nye kunder, ettersom tilbudet var tilbudt til nye kunder og ikke eksisterende kunder.

Det kunne ikke vært bedre. Til tross at vi utførte 100 gratis behandlinger på 1 dag, da fikk vi omtrent 100 nye kunder som fortsatte å være kunder og handlet mye mer enn bare brasiliansk voksing deretter.

Det gir å nevne at det var flere som meldte seg på enn fikk behandling ettersom vi hadde ikke kapasitet til å tilby gratis behandlinger til alle denne dagen.  Det vi da gjorde var å tilby dem behandling en annen gang til redusert pris og det godtok de, men jeg lurer jo i etterkant, om ikke det hadde vært mer fornuftig å tilby behandlingen gratis til de som ikke kom til.

Å gi en dag som dette er en utmerket måte å få nye kunder.

Gi ut noe gratis, kan du spørre deg selv? Jo, fordi det å få inn helt nye kunder er den vanskeligste oppgaven en salong har.  Det å holde dem er neste trinn. Det er verdt å tiltrekke seg nye kunder innen det du er flink på.  Husk at hvis du skal gjøre noe lignende da skal du ikke gå ut og tilby noe som du ikke kan være bedre enn alle andre på å utføre, du må tilby noe helt fantastisk for at kunden skal mene, “dette er jo verdt å komme tilbake til”.  Nettopp pga noen er ute og fisker etter det som er gratis og dem vil du ikke se igjen, men hvis du har noe helt for seg selv, da vil du faktisk kunne få tak i dem som faste kunder.