Vilkår og betingelser

NÅR DU BRUKER VÅRE WEBSIDER OG BESTILLER FRA OSS, GODTAR DU VÅRE BETINGELSER. 

FRAKT OG LEVERANSE 

Vi påpeker at alle generelle leveringstider som er oppgitt på salon.no må anses som veiledende. Alle store inventarprodukter sendes direkte fra utenlandslager. Noen småvarer sendes fra vårt lager i Norge. Småvarer vi selger sjelden vil alltid komme fra utenlandslager. Store forsendelser leveres i henhold til Incoterms 2010 DAP – Delivered At Place (selger bærer kostnadene fram til bestemmelsessted før lossingen har funnet sted), hvor du som kjøper har betalt for frakt og moms på forhånd hvis levering er til Norge. Produkt leveres frem til adressen på fortau, avlevert utenfor hus hvor lastebil kan kjøre inntil stedet og vil ikke bæres opp trapper, inn i hus eller lignende. Det forbeholdes at lastebil kan parkere på en lovlig måte for å kunne levere varer. 

Vær obs på at vi aldri kan gi garanti på leveringstid ettersom det er mange faktorer som er helt utenfor vår kontroll, for eksempel hvor lang behandlingstid er i toll og annet. Som regel vil du få varer levert omtrent 2-3 uker etter at vi har sendt varer fra utenlandslager. Det betyr det kan være variasjoner i begge retninger dvs at det tar lengre eller kortere tid. 

Vi sender store varer fra utenlandslager 1 gang i uken hverannen uke eller 1 gang i uken, som regel på mandager, det kan dog forekomme unntak og noen ganger sender vi andre dager. Varer som sendes fra lager i Norge sendes samme dag eller dagen derpå, hvis i tidsrom mandag til fredag. Hvis del av forsendelse kommer fra utenlandslager da sendes pakke samlet når vare fra utenlandslager er på lager i Norge. Hvis kunde ønsker å få varer sendt splittet i 2 eller flere pakker ved en slik leveranse da må kunden selv stå for ekstra kostnad på frakt. Vi gir ikke garanti på leveringsdato. Det kan forekomme forsinkelser og vi kan på ingen måte stå ansvarlig overfor forsinkelser hos fraktselskap eller hvis det er midlertidig er tomt for vare du bestiller fra oss. 

Når store varer leveres, da leveres de i tiden 8.00 - 16.00 uten at fraktselskap ringer opp på forhånd. Hvis du ønsker leveranse utenom den tiden vil det koste mer og du må da bestille det på forhånd. Hvis ingen er tilstede når varer skal leveres blir varer ikke levert. Det kan da tilkomme ekstra kostnader på grunn av en ny leveranse. Hvis pakke ikke er for stor blir den sendt med Posten og må da hentes på posthus. Vi prøver alltid å sende slik fraktpris blir lavest mulig. Fraktpris tilkommer alltid på bestillingen og regnes alltid i etterkant. Det er mulig å bestille at varer sendes andre tider enn nevnt ovenfor, men slikt må da avtales PÅ FORHÅND og godkjennes av oss. Da tilkommer det vanligvis ekstra kostnader. 

SALG TIL BEDRIFT OG PRIVATKUNDER 

Handlesenteret selger til både profesjonelle og privatpersoner. Noen av våre varer er kun forbeholdt profesjonelle og slike vil ikke selges til privatpersoner. Er du profesjonell da må du registrere deg med organisasjonsnummer. Vi tilbyr lavere pris til profesjonelle på en del varer. Angrerett gjelder for privatpersoner og ikke for profesjonelle. Her finner duangrerettskjema som du må levere inn hvis du ønsker å benytte deg avangreretten. Da må produkt leveres tilbake i opprinnelig forseglet forpakning og du må stå for kostnad av retursending. Slike varer sendes til: Salon AS c/o Handlesenteret, Talgjevegen 228, 4163 Talgje innen standard frist om angrerett. 

 

FRAKT BEREGNES ALLTID I ETTERKANT 

På grunn av komplekse utregninger i forhold til volym og kilo så klarer vi dessverre ikke å ha automatisk fraktberegning i vårt system på alle varer. Dette medfører at vi alltid beregner frakt i etterkant på en del varer og det tilkommer alltid fraktpris i tillegg til pris du får oppgitt etter du har lagt inn en bestilling når det dreier seg om forsendelser som er tyngre enn 20 kg og har større volym enn 60cm x 60cm x 120cm. Vi fakturerer derfor alltid frakt i tillegg hvor vi henviser til ordrenummer. Vær obs på at del av varer sendes direkte fra utenlandslager men vi har og et småvarelager i Norge. Vi gjør så godt vi kan å holde fraktpriser så lave som mulig. Du har mulighet å få fraktpris oppgitt på forhånd.  

VÆR OBS PÅ AT HVIS DU IKKE BENYTTER DIN RETT TIL Å FÅ OPPGITT FRAKTPRIS FØR DU BESTILLER DA HAR DU LIKEVEL EN BINDENDE BESTILLING HOS OSS NÅR DU ER BEDRIFTSKUNDE. 

 

KONFIDENSIALITET 

Kontaktnavn, adresser og e-post adresser vil ikke bli brukt av andre enn salon.no og dets samarbeidspartnere. Vi selger ikke informasjon videre til noen andre og informasjonen din skal være trygg hos oss.

 

TILBAKELEVERING, GARANTI OG REPARASJON 

Vær oppmerksom på at det ikke gjelder samme regler for reklamasjon for bedrifter som privatpersoner. Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3). Alt som faktureres til bedrifter er næringskjøp. 

Det er transportør sitt ansvar dersom det oppstår skade under transport, hvis hvis det er synlige skader på forpakning gi beskjed til sjåføren og kontakt fraktselskapet umiddelbart. Vi anbefaler å ta bilder. Dette gjelder uansett hvem som leverer dine varer, PostNord, Bring Norge, eller noen andre. 

Når du har mottatt et produkt så må du sjekke sendingen nøye, både for skader og manglende varer. Umiddelbart gjøre oss oppmerksom på hvis det er feil eller mangler på produkt. Du som kunde må da ta kontakt med oss umiddelbart. All reklamasjon ved næringskjøp må skje innen 4 dager etter varemottakelse. 

Ved feil eller mangler må vi ha følgende dokumentasjon:

1. Fotografi utvendig på pakken (bobleplast inkludert)

2. Fotografi av boksen der beskyttelsen kan bli sett

3. Fotografi av etiketten festet fra transportør

4. Fotografi av skaden

5. Bilde av produktlisten med stempel

Elektriske artikler har 6 måneder reklamasjonfrist ved næringskjøp. Gjelder saken feil eller mangler ved leveranse, fra vår side, så garanterer vi å erstatte produkt med et nytt produkt. Da må det produkt som har mangler/feil leveres til oss i opprinnelig emballasje eller i henhold til våre anvisninger. Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller skade du måtte få hvis du mottar vare som har feil/mangler og det eneste vi tilbyr er å erstatte ett slikt produkt. 

Hvis du trenger reparasjon eller reservedeler på maskiner du kjøpt fra Salon-norge.no så må du betale for slike kostnader selv. Ved tilbakebetaling av produkter som har mangler og betalt gjennom paypal godtar du at det blir trukket gebyr for bruk av paypal. Transaksjonsgebyr hos Paypal finner du her: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees. For tiden er pris pr transaksjon kr 2,80 + 3,8% av kjøpesum.

 

BESTILLING 

Har du problemer med bestillingen din. Vi hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss direkte på epost: support@salon.no

 

MANGLER MER INFORMASJON PÅ PRODUKT? 

I noen tilfeller kan det mangle produkt-mål og/eller annen produktbeskrivelse men bilde viser som regel hvordan produkt ser ut, hvis du er i tvil om bildeinformasjon er nok informasjon før du bestiller, ta kontakt med oss for ytterligere beskrivelse og forklaringer du ønsker. 

Hvis du mener informasjon ikke er god nok, ta kontakt med oss for mer komplett informasjon før du bestiller og vi vil se til at du skal få den informasjon du ønsker. Våre websider er nye og under arbeid/oppføring og vi arbeider med å få inn all tekst på norsk. Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no eller bruk chaten på www.Salon-norge.no.

 

FRISØRVASKER, VASKEMASKINER 

Alle frisørvasker, vaskemaskiner skal monteres av autorisert rørlegger. Alle rør og steder hvor vann skal renne igjennom skål skal demonteres først for å monteres i etterkant og tettes igjen med silikon. Dette pga det som kan ha vært tett før transport kan løsne i transport og må da tettes ordentlig igjen.

 

BETALING, PRIS, MERVERDIAVGIFT 

Alle bestillinger må forhåndsbetales til vår bankkonto som opplyst etter at frakt er lagt til i bestilling eller gjennom paypal hvis du har valgt paypal betaling. Alle priser i butikken vises med moms og uten frakt. 

Faktura til dem som bestiller utenfor Norge, blir utstedt av vår samarbeidspartner i utlandet og utstedes da uten moms hvis du har en bedrift som er registrert i ditt lands merverdiavgift register. Har du ikke rett på fradrag på merverdiavgift og bestiller fra ett annet land enn Norge, da vil du måtte betale for varen inkludert merverdiavgift fra det land varen sendes fra i tillegg til at merverdiavgift regnes igjen ovenpå det. Vi anbefaler derfor ikke at du som har bedrift som ikke har rett på fradrag på merverdiavgift, bestiller fra oss, ettersom det vil øke dine kostnader unødvendig. Merverdiavgift blir alltid beregnet og må betales direkte til transportør, før du får varer levert, hvis du befinner deg i land utenfor Norge. Frakt blir alltid beregnet i etterkant og ytterligere informasjon tilsendt deg så snart vi har beregnet den. Bestilling blir ikke effektuert før betaling er mottatt. 

For å komme med på vår tradisjonelle mandags-forsendelse må vi ha motatt betaling fra deg sist kl 12.00 på onsdag før den mandagen. Man skal allikevel være obs på at noen ganger er vi nødt å utsette forsendelse, feks pga stor pågang på lager, ferietider, lagertelling eller av andre årsaker vi ikke har kontroll over.

 

RABATTER 

Bruk av rabattkuponger og andre typer rabatter tillates bare på fullpris. Hvis en vare allerede har rabatt så vil kupong eller andre rabatter ikke gjelde. Har du mottatt 2 rabattkuponger av samme sort eller 2 forskjellige typer? Da gjelder bare 1 av dem ved hver bestilling du utfører. Det er ikke mulig å legge sammen flere rabattkuponger. Det gjelder maks kun 1 rabattkupong ved hver handel og den gjelder kun på fullpris. 

 

SE DINE BESTILLINGER 

Du kan når som helst logge inn på din konto for å se på bestillinger du sendt inn til Salon. Hvis du har problem med å finne frem bestillingene dine kan du gjerne ta kontakt med oss.Ta kontakt med oss direkte på e-post: support@salon.no eller bruk chatten på www.Salon-norge.no.

 

OPPDATERE KONTAKTINFORMASJON 

Du kan når som helst logge inn på din konto og forandre kontaktinformasjon. Kontaktinformasjon oppbevares på trygge servere og vi tar backup hver time. Vi kan allikevel aldri være 100% sikre at informasjon aldri kan lekke ut og derfor tar vi ikke vare på noen sensitiv informasjon av noe slag. Hvis du ønsker at alle dine data blir slettet så kan du enten logge inn på din egen konto og slette dine data selv eller du kan ta kontakt med oss og vi hjelper deg. Ta kontakt med oss direkte på epost: support@salon.no

PRIME MEDLEMSSKAP

hvis du blir Prime medlem da gjelder andre vilkår og betingelser. Klikk her for å lese alt om det.

 

VI TAR FORBEHOLD OM 

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, lagerbeholdning, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider. Handlesenteret bestreber etter at vi alltid kan levere produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at lagerførte varer kun kan leveres så lenge de er tilgjengelig fra vårt hovedlager. Produktbilder som er brukt kan i enkelte tilfeller avvike noe fra det aktuelle produktet. Da vil dette være spesielt angitt i teksten. Vi forbeholder oss retten til prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, innkjøpspriser og/eller feil i registrerte data.